چک کردن گوشی همسرمان چه اشکالی دارد؟ - روان فیکس | دکتر یاسین نجفی زادگان

چک کردن گوشی همسرمان چه اشکالی دارد؟

چک کردن گوشی همسرمان

چک کردن گوشی همسرمان چه اشکالی دارد؟

آیا شما هم جزو کسانی هستید که عادت دارید گوشی همسرتان را چک کنید؟ شاید فکر کنید چک کردن گوشی همسرتان چه اشکالی دارد؟ شما که غریبه نیستید و اجازه دارید هروقت دوست داشتید گوشی او را چک کنید. شاید هم می‌خواهید از زندگی مشترک و رابطه‌تان مراقبت کنید.

پیشنهاد می‌کنیم تا آخر این مقاله با ما باشید تا اثرات ناشی از این کار را با هم بررسی کنیم.

چه عواملی باعث چک کردن گوشی همسرتان می‌شود؟

به همسرتان بی‌اعتماد هستید.

شاید اولین و مهمترین دلیل، بی‌اعتمادی به همسرتان است. ممکن است او در گذشته رفتارهایی از خودش نشان داده باشد که باعث ازبین رفتن اعتماد شما شده باشد. شاید زیاد با تلفن همراهش صحبت می‌کند یا زیاد چت می‌کند.

ممکن است مدام برای صحبت با تلفن همراهش به جاهای دنج و خلوت خانه می‌رود. شاید هم به شما به‌اندازه کافی توجه نمی‌کند و باعث ناراحتی و حساسیت شما شده است.

می‌ترسید او را از دست بدهید

اگر مدام نگران این هستید که مبادا همسرتان به کس دیگری علاقه پیدا کند یا شما را رها کند، ممکن است به چک کردن گوشی همسرتان روی بیاورید. شاید فکر می‌کنید می‌توانید به این روش از زندگی شخصی‌تان مراقبت کنید.

اگر همسرتان رفتار مبهم و مشکوکی از خودش نشان نداده است، این ترس شما می‌تواند دلایل مختلفی داشته باشد. مثلا اینکه در گذشته رابطه‌ای داشتید که در آن به شما خیانت شده یا ترک شده‌اید. شاید هم زیاد فیلمهایی با موضوع خیانت می‌بینید یا با دوستانتان در این‌باره زیاد حرف می‌زنید. ممکن است نیاز باشد احساس ارزشمندی و عزت‌نفستان را هم بررسی کنید.

به همه چیز بدبین هستید

اگر عادت به چک کردن گوشی همسرتان دارید، سایر موقعیتهای زندگیتان را هم از این بابت بررسی کنید. آیا معمولا شکاک هستید؟ اگر همسرتان هیچ رفتار مبهمی از خودش نشان نداده است و به رابطه‌تان پایبند است، چرا باز هم خیالتان از این بابت راحت نیست؟

رابطه سالم و صمیمانه‌ای ندارید

اگر رابطه بین شما و همسرتان صمیمی و نزدیک باشد، هر دو طرف احساس امنیت می‌کنید؛ درنتیجه اگر موضوعی هرکدامتان را ناراحت و نگران کند، با طرف مقابل در میان می‌گذارید و نیازی به چک کردن گوشی همسرتان نیست.

اعتقادی به وجود حریم خصوصی ندارید

ممکن است به جز همسرتان، عادت داشته باشید گوشی سایر اعضای خانواده و دوستان نزدیکتان را هم چک کنید. شاید هم فکر می‌کنید وقتی دو نفر با هم صمیمی و نزدیک هستند و حتی با هم ازدواج کردند، دیگر حریم خصوصی معنایی ندارد.

چک کردن گوشی همسر

چک کردن گوشی همسرتان چه مشکلاتی را ایجاد می‌کند؟

  • اگر او متوجه شود که دور از چشمش تلفن همراهش را چک می‌کنید، حتما از بی‌اعتمادی شما نسبت به خودش ناراحت می‌شود.
  • چک کردن گوشی همسرتان، احساس امنیت و احترام موجود در رابطه را کم می‌کند.
  • بی‌اعتمادی و نارضایتی‌ حاصل از آن باعث ایجاد طلاق عاطفی می‌شود و شما را از هم دورتر می‌کند.
  • به‌مرور زمان ممکن است حس کنجکاوی شما گسترش پیدا کند و بخواهید به جز چک کردن گوشی همسرتان، با روشهای دیگری هم مدام او را زیرنظر بگیرید.
  • ممکن است همسرتان شروع به لجبازی با شما کند و عمدا کارهایی انجام دهد که حساسیت شما را بیشتر کند.
  • با چک کردن مخفیانه تلفن همراه او، احساس گناه می‌کنید و عزت نفستان پایین می‌آید.
  • اگر واقعا مشکلی در رابطه شما وجود داشته باشد، چک کردن گوشی همسرتان، کمکی به شما و زندگیتان نمی‌کند.

 راهکارهای جایگزین برای چک کردن گوشی همسرتان

سعی کنید دلایل این کار را ریشه‌یابی کنید و اگر مشکلی در رابطه شما وجود دارد، به روش درست، آن را حل کنید.

  • به حریم شخصی همسرتان احترام بگذارید؛ همه افراد حق دارند برای خودشان حریم شخصی داشته باشند. به این فکر کنید که اگر همسرتان این کار را بکند، چه حسی خواهید داشت.
  • به این فکر کنید که آیا واقعا رفتار مشکوکی از همسرتان سرزده که شما را نگران کرده است؟ یا این نگرانی و ترس ناشی از تجربیات گذشته شماست؟
  • اگر موضوعی شما را نگران می‌کند، در آرامش با همسرتان درباره آن صحبت کنید. مثلا اگر برای گوشی خودش رمز گذاشته یا زیاد در شبکه‌های مجازی فعالیت می‌کند، ممکن است واقعا دلیل خاصی نداشته باشد. حرف زدن درباره آن کمک می‌کند او هم متوجه حساسیتهای شما بشود و رفتارش را تغییر دهد.
  • به هم بیشتر ابراز علاقه کنید و وقت بیشتری را به تفریحات مشترک اختصاص دهید. رابطه صمیمی و سالم باعث می‌شود هر دوی شما احساس امنیت کنید و از پایبندی هم به رابطه مطمئن باشید. همچنین روابط نزدیک و خوب کمک می‌کند همسرتان کمتر به سراغ شبکه‌های مجازی برود و تمایل داشته باشد زمان بیشتری را با شما بگذراند.
  • سوءتفاهمهای ایجاد شده را در اولین فرصت حل کنید و نگذارید زمان طولانی ذهن شما را درگیر کنند.
  • اجازه ندهید چک کردن گوشی همسرتان تبدیل به یک عادت شود.
  • سعی کنید به جای تماشای فیلمهایی با محتوای نامناسب که هم وقت شما را می‌گیرند و هم فکرتان را مشغول می‌کنند، فعالیتهای جایگزین سالمی را برای خودتان انتخاب کنید.
  • عزت نفستان را بالا ببرید. به این فکر کنید که همسرتان از بین موقعیتهایی که برای ازدواج داشته، شما را برای زندگی مشترک انتخاب کرده است؛ پس حتما ارزشها و امتیازات شما را دیده است.

لزوم مراجعه به مشاور

  • اگر بدبینی جزئی از شخصیت شما شده است و در زمینه‌های مختلف خودش را نشان می‌دهد، بهتر است به یک روانشناس مراجعه کنید. درمانگر مواردی مثل سبک دلبستگی شما و یا وجود وسواس فکری را هم بررسی می‌کند.
  • چنانچه شواهد نگران‌کننده‌ای در رابطه وجود دارد و همسرتان هم حاضر نیست جواب منطقی به سوالات شما بدهد، بهتر است از یک مشاور یا زوج‌درمانگر در این زمینه کمک بخواهید.
  • تصمیمات عجولانه درمورد رابطه‌تان نگیرید.

 

پست های مرتبط

مطالعه این پست ها رو از دست ندین!
مزایا و معایب بچه دار شدن

آیا بعد از ازدواج باید بچه دار شویم ؟ | معایب و مزایای فرزندآوری

آنچه در این پست میخوانید تصمیم به بچه دار شدنبررسی اجمالی معایب بچه دار شدنبررسی اجمالی مزایای بچه دار شدندلایل…

بیشتر بخوانید
خانواده درمانی و اهمیت آن (2)

خانواده درمانی و اهمیت آن

آنچه در این پست میخوانید خانواده درمانی چیست؟توانمندیهای یک خانواده سالماهمیت خانواده درمانیهدف از خانواده درمانی چیست؟خانواده درمانی برای چه…

بیشتر بخوانید
نشانه‌ های رابطه سالم

نشانه‌ های رابطه سالم چیست؟

آنچه در این پست میخوانید یکی از نشانه های رابطه سالم این است که آرامش و شادی زندگیتان بیشتر از…

بیشتر بخوانید

نظرات

سوالات و نظراتتون رو با ما به اشتراک بذارید

برای ارسال نظر لطفا ابتدا وارد حساب کاربری خود شوید.